11 Ekim 2016 Salı

Âbidin ibadeti ancak evlendiği zaman tamam olur.
Abdullah b Abbas r.a
Bekarları evlendirin.Eğer fakir olurlarsa Allah onları Fazl ve Keremiyle zengin kılar.Allah vâsi'dir,âlimdir. Nûr Suresi 24/32
Evlilikle meşgul olmak kendini nâfile ibadetlere vermekten daha faziletlidir.Çünkü evlilikte nefsi haramdan koruma ve çocuk yetiştirme gibi önemli hususlar vardır. 
Evlenmeye gücü yetip de evlenmeyen benden (benim ümmetimden) değildir.

Hz Muhammed sav

Evlenin, çünkü ben diğer ümmetlere karşı sizin (çoğalmanız)la iftihar edeceğim.”  (Taberânî)
* * *
Evlenin, boşanmayın; çünkü Allah, ne zevkine -ve keyfine- düşkün erkekleri, ne de zevkine -ve keyfine- düşkün kadınları sever.
* * *
Sizin kötüleriniz -mâzeretleri olmadığı halde- bekâr (yaşayan)larınızdır.”  (Ebû Yâlâ, Taberânî)
* * *
İnsanların en kötüsü ehli (âilesi) üzerinde çok baskı yapandır.” (Taberânî)
Menâvî diyor ki, bu hadîsin tamamı meâlen şöyledir:
Ashâb dediler:
Ğ Yâ Rasûlallah! Kişi ehli üzerinde nasıl tazyik yapar?
Buyurdu ki:
Ğ Adam evine girince karısı korkusundan titrer, evladı kaçar, evden çıkınca ise karısının yüzü güler. Âilesi ferahlığa ve sevgiye kavuşur.
* * *
Kadının bereketçe en büyüğü yükü diğerlerinden daha hafif olandır.”  (Ahmed bin Hanbel)
Gerek düğünlerde ve gerekse evlendikten sonra türlü türlü fuzûlî masraf kapıları açan, bu yüzden hem kendi âilesini hem de cemiyetini iktisâden yıpratan ve bu sebeple geçimsizliklere, ayrılıklara ve hatta boşanmalara sebep olan kadınlarımız eğer müslümanlıkta sâdık iseler sevgili Peygamberimiz - sallallâhu aleyhi ve sellem-’in bu mübârek hadîsinden ibret almalıdırlar.
* * *
Rasûl-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- efendimiz şöyle buyurmuştur:
Ğ Helâke, ferdlerin ve cemiyetlerin mahvına sebep olan yedi şeyden sakınınız!
Ashâb-ı kirâm dediler ki:
Ğ Onlar nelerdir ya Rasûlallah?
Şöyle buyurdu:
“1- Allâh’a eş koşmak.
2- Büyücülük etmek.
3- Hakk’a uygun öldürmeler müstesna, Allâh’ın haram kıldığı cana kıymak.
4- Faizcilik, yani tefecilik etmek.
5- Yetim malı yemek.
6- Muhârebe günü düşmandan yüz çevirmek, kaçmak.
7- Evli, mü’mine ve nâmuslu hiçbir şeyden habersiz kadınlara zinâ isnadıyla iftira etmek.” (Buhârî, Müslim)
İşte talâk bu kadar makāsıd-ı dîniyye ve dünyeviyyeyi kesr ettiği için onda asıl olan hurmet ve memnû’iyettir. Nitekim “Eğer kadınlarınız size itâ’at ederlerse onların aleyhine bir yol aramayınız. Yani onları tatlîk etmeyiniz” me’âlinde olan 1 bilâ Yani. etmeyiniz tatlîk sonra fakat ediniz tezevvüc larınızıKadın “ve celîli ı-nass ) فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً) sebeb boşamayınız. Zîrâ ıtlâk öyle bir şeydir ki arşu’r-rahmân ondan ihtizâz eder” müfâdında olan 2 تزوجوا ولا تطلقوا ) العرش منه يهتز الطلاق فان (ve “Cenâb-ı Hakk’ın en sevmediği helâl, talâkdır” medlûlünde bulunan 3 ابغض الحلال الى الله عز و جل ) الطلاق (ve “Mücerred tecdîd-i zevk için kadın alıp boşamayınız. Zîrâ mahzâ böyle tecdîd-i zevk için kadın alıp boşayan erkekleri ve kocaya varıp boşanan kadınları Allah sevmez” ma’nâsını ifâde eden 4 تزوجوا ولا تطلقوا فان الله لايحب الذواقين ولا ) الذواقات (ehâdîs-i şerîfesi talâkdaki memnû’iyet-i asliyyeye sarâhaten delâlet etmektedir.*